Résultats de recherche de titre
Articles 1 à 20 sur 719
The curse of Akkad: climate upheavals that rocked human history
Par Peter Christie. 2008
The world's first empire, Akkad, was toppled 4,000 years ago by a disastrous drought in Mesopotamia, Ancient Rome experienced 18…
months of darkness, possibly from a volcanic eruption half a world away, and Mayan society in Mexico began to crumble when fresh water became scarce. Christie explores climate shifts of the past, from ice ages to a World War II El Niño that frustrated the battle plans of Hitler. Grades 4-7. 2008.The down-to-earth guide to global warming
Par Laurie David, Cambria Gordon. 2008
Laurie David educates young listeners about the ecological crisis called Global Warming.The dangers posed are very real, and the planet…
may undergo drastic changes within this century. People do, however, have the power to fight back and save the earth, and they can start by listening to this audiobook. Grades 4-7. 2008.Sur les traces de Jules César (Sur les traces)
Par Stéphanie Morillon. 2002
Partager les conquêtes de César, d'Europe en Orient, à travers les récits des historiens de l'Antiquité. Découvrir les civilisations romaine…
et gauloise. Apprendre les fondements de notre histoire. Années 3 à 6. 2002.Take action: World Wildlife Fund
Par Jane Drake, Ann Love, Pat Cupples. 1992
Discusses endangered species and endangered spaces such as condors, orchids and rain forests. Includes practical ideas on how to take…
action and various programs that some schools have tried. Grades 4-7. 1992.Jean Lumb, a recipient of the Order of Canada, shares the story of her immigration to Canada, her contribution to…
the changing of Canada's immigration laws, and her efforts in saving Chinatown communities across Canada. Grades 5-8. 1997.Robert Borden (The Canadians)
Par Kathleen Saunders. 1978
Resist: 35 profiles of ordinary people who rose up against tyranny and injustice
Par Veronica Chambers. 2018
Before they were activists, they were just like you and me. From Frederick Douglass to Malala Yousafzai, Joan of Arc…
to John Lewis, these remarkable figures show us what it means to take a stand and say no to injustice, proving that any one person has the power to change the world. For Junior high readers. 2018.Le recyclage: tout ce que vous avez toujours désiré savoir sur le recyclage! (Comment ça marche?)
Par Catherine Girard-Audet. 2011
Le recyclage : tu en entends parler, tu recycles à la maison, mais sais-tu comment ça marche? Où vont les…
matières recyclables quand elles partent dans le camion vert? Comment sont-elles transformées? Ce livre t'apprendra tout ce qu'il y a à savoir sur le recyclage, de ses débuts jusqu'aux toutes dernières technologies! Années 3-6. 2011.One well: the story of water on Earth (Into Reading, Trade Book)
Par Rochelle Strauss, Rosemary Woods. 2007
Explains how water is recycled, and describes its distribution on Earth, with information about various species in various places, from…
coral reefs to the Bering Glacier in Alaska. Warns about pollution and its causes, the number of people affected, and how people can conserve water in daily life. An afterword provides further information on what can be done now to change things. Grades 4-7. 2007.Oil spill: disaster
Par Mona Chiang. 2010
On April 20, 2010, disaster struck in the Gulf of Mexico - the offshore oil rig Deepwater Horizon exploded, causing…
one of the worst environmental catastrophes in American history. More than a million gallons of oil leaked into the water each day for months, as the oil company BP tried to stop it and scientists and emergency response crews tried to repair the damage. What caused this disaster and how can we stop it from happening again? Learn the answers to these questions and more as you find out about the oil spill, relief efforts, and the future of energy use. Grades 4-7. 2010.Nelson Mandela: "non à l'apartheid"
Par Véronique Tadjo. 2010
Ce titre transporte le lecteur en 1941, dans une Afrique du Sud ravagée par l'Apartheid. Au fil des pages, le…
lecteur marche dans les traces de Nelson Mandela, qui prend la parole pour raconter l'injustice vécue par son peuple, sa lutte pour offrir à ce dernier des droits égaux à ceux des Blancs, sa condamnation à la réclusion à perpétuité, les conditions d'emprisonnement inhumaines dans lesquelles il fut maintenu pendant 27 ans, la manière dont les gens se sont mobilisés à un niveau international afin de le libérer, puis sa libération et la tenue de premières élections démocratiques. Quelques descriptions de violence. Pour les lecteurs d'école secondaire. 2010.Marvels in the muck: life in the salt marshes
Par Doug Wechsler. 2011
The salt marsh is not so friendly to humans, but it's the only place to be for many creatures and…
plants. Fascinating facts reveal the secrets of the salt marsh and celebrate this squishy and surprising habitat. Grades 3-6. 2011.Malcolm X: by any means necessary : a biography
Par Walter Dean Myers. 1993
Biography of the controversial man who challenged the civil rights movement and "scared America" with his anger. Discouraged in school,…
Malcolm X became a sharp-dressing street hustler who ultimately found satisfaction in the sober life-style and black nationalist philosophy of the Nation of Islam, where he became a leader and chief critic of the nonviolent tactics of Martin Luther King. Grades 5-8 and older. 1993.Louis St. Laurent (Canadians)
Par J. W Pickersgill. 1981
L'avenir de la vie sur terre (Les petites conférences)
Par Hubert Reeves. 2012
Conférence prononcée devant un public de jeunes de dix ans et plus. L'astrophysicien explique comment la cosmologie moderne explique l'origine…
et l'évolution du cosmos; puis il décrit les menaces qui pèsent sur les conditions de la vie sur terre et la nécessité d'agir pour les contrer ou en diminuer l'impact. Années 3-6 et plus. 2012.Le labo sous zéro: 25 expériences réfrigérantes
Par Shar Levine, Leslie Johnstone. 2011
Ce livre offre aux parents, aux professeurs et aux enfants la possibilité de s'amuser avec la science quelle que soit…
la température extérieure! Il comprend une description de l'hiver ainsi que des expériences étonnantes et des faits inédits. Les enfants seront ravis d'apprendre comment naissent les flocons, et pourquoi les lacs gèlent mais pas les océans. Ils pourront également faire des cristaux, des glaçons, et voir comment l'eau se transforme en glace dans des conditions différentes à chaque fois. Années 2-4. c2011. Titre uniforme: Snowy science.Georges Clemenceau (Figures de l'histoire #10)
Par Christine Hemar. 2002
Adversaire du second Empire, de l'Allemagne de Bismarck, de l'Église, du colonialisme, du socialisme ou encore de l'État prétendument démocratique…
et juste qui condamne Alfred Dreyfus sans preuve, Georges Clemenceau, républicain d'origine vendéenne, passe les trente-cinq premières années de sa longue carrière politique dans l'opposition. Le médecin révolutionnaire de Montmartre acquiert dans ces combats les surnoms de " Tombeur de ministères " et de " Tigre ". En 1917, à l'heure la plus tragique de son histoire, la France appelle cet infatigable lutteur. À soixante-seize ans, Georges Clemenceau entre dans la légende nationale au titre de " Père la Victoire ".La nature en danger (Questions-réponses, 6/9 ans ; #34)
Par Sean Callery. 2008
Sous la forme d'une trentaine de réponses à autant de questions, cet album invite à comprendre les enjeux climatiques auxquels…
la planète est confrontée. Années 1-3. 2008. Titre uniforme: I wonder why there's a hole in the sky?La forêt tropicale en questions (Réponse à tout.)
Par Melvin Berger, Gilda Berger. 2006
Un album brossant, sous forme de questions et réponses, un portrait des forêts tropicales humides ainsi que de la faune…
et de la flore qu'elle abrite. Années 2-4. c2006. Titre uniforme: Does it always rain in the rain forest?All the wild wonders: poems of our Earth
Par Wendy Cooling. 2015
For this celebration of our Earth, distinguished anthologist Wendy Cooling has chosen poems to make children look, think, and ask…
questions. Why are trees so important? How are motorways damaging our countryside? What can we do about rubbish? What can we do to protect our Earth for the future? Grades 3-6. 2015.